dissabte, 8 de gener del 2011

11. I aixó és tot ?

Sau

Al teu costat

Tantes paraules,
tantes imatges que se´n van.
La nit s´acaba,
la mà a la porta i te´n vas.
Si tan sols pogués,
si tan sols pogués tornar
al teu costat.

Sonen dos vasos,
en la penombra d´un bar.
Tornen nits fredes
i solitàries sense tu.
Si tan sols pogués,
si tan sols pogués tornar
al teu costat,
al teu costat.
Restaré sempre present
fins que pugui tornar
al teu costat,
al teu costat.

Canço de la noia de l'altre cantó del bar

Sense paraules i cansat
sense ningú a qui poder-les dir
cansat d´intentar-ho
de fer versos sense sentit
el piano no m´estimava
i vaig sortir de nit.
Estaves sentada a l´altre cantó del bar
jo vaig mirar-te amb un whisky entre les mans.

Els teus ulls eren tan màgics
el teu cos tan sensual
No podia evitar mirar-te
.em tenies atrapat.
estaves tan bonica
no semblaves de veritat.
Creia que esperaves a l´altre cantó del bar
no sé si al teu novio o que et vingués a buscar.

Tu també em vas mirar
a través del fum del bar
però el whisky no m´ajudava
a poder-ho intentar.
Avui la sort m´ha tornat a abandonar
un altre cop he tornat a fracassar.

Vaig tornar a casa
sentint-me fracassat
un cop més les muses
m´havien abandonat.
Més tard vaig poder acceptar
la realitat
"em quedaré a casa, em posaré
a composar
la cançó de la noia de l´altre cantó del bar".

Bat for Lashes
Sleep alone
Ya sabes cariño que no soporto dormir sola
Ningún ser amado en la oscuridad que pueda decir mío
Eres mío, eres mío, puedo cantarlo, puedo crecer
Pero la oscuridad es una desconocida en nuestra solitaria, solitaria, soledad.

Las fiestas de anoche y el corazón de anoche se ha mostrado
Sonriendo y saludando y besando es todo lo que sé
Entrega mi alma, entrega mi alma, cántala libre a través del mar
Solitaria hago un hechizo para conjurarte, pero todo lo que hago es conjurar al infierno

Sola, sola, sola, su madre me dijo
El sueño del amor es un sueño de dos corazones
Sola, sola, sola, su madre me dijo
El sueño del amor es un sueño de dos corazones

Dicen que para cada corazón alto debe de haber uno bajo, bajo, bajo
Y por cada sol ascendiente una luna solitaria crecerá, crecerá, crecerá
Conduce mi corazón, conduce mi corazón, hacia el fuego del deseo de un corazón ardiente
Los únicos hechizos que verás, me oyes venir en mi sueño azul

Símptomes de l'enamorament
Una interpretació de "enamorarse y no" de Mario Benedetti

3 comentaris:

  1. Estava un poc despistada mentres escoltava la cançó de Sau, però quan ha sonat el fragment que diu aixi :

    -un cop més les muses
    m´havien abandonat.
    Més tard vaig poder acceptar
    la realitat
    "em quedaré a casa, em posaré
    a composar
    la cançó de la noia de l´altre cantó del bar".-

    un calfred m'ha recorregut tot el cos i tot seguit se m'han posat els pèls de punta!!

    ResponElimina
  2. Estava dins el llit escoltant una cançó de Vetusta Morla, un grup que m'agrada però que les seves cançons mai m'han dit res, fins aquest precís moment en que una cançó de les seves m'ha dit una paraula : "Safo".

    De fet, mentre l'escoltava no m'estava adonant, però ha arribat un tros que diu "...y la historia de aquella mujer" i ha estat quan ma dit "Safo". Quan ho he sentit, tot i que me sé la cançó de memòria, me hagut d'aixecar del llit, encendre l'ordinador i dirvos-ho.

    La cançó es diu "La gravedad" us deixo la lletra escrita i el link de youtube.

    Consiguió volverse ligero y arder,
    diluir la losa que cubre sus tímpanos,
    y escuchar, y escuchar su voz
    tan limpia que duele,
    y escuchar.

    Él juró poner a su nombre la gravedad,
    suspender los posos del aire entre sábanas,
    y olvidar, y olvidar su voz
    tan frágil como el sudor,
    y olvidar, y olvidar.

    Dicen que fue el calor
    lo que hizo del pulso su piel.
    Yo sé que fue su voz
    y la historia de aquella mujer.

    Consiguió volverse ligero y arder con él,
    prendió la maleza como un retal,
    la pizca del polvo que tiembla.
    Y encender, y encender su voz
    fue todo lo que pidió,
    y encender, y encender su voz.

    Dicen que fue el calor
    lo que hizo del pulso su piel.
    Yo sé que fue su voz
    y la historia de aquella mujer.
    Yo sé que fue su voz
    y la historia de aquella mujer
    que cayó junto al mar.

    http://www.youtube.com/watch?v=_PEpJ6dBbrI




    PD: Crec que tinc un problema d'insomni. Καλή νύχτα

    ResponElimina
  3. Parlant de cançons amb sentiments i en aquest cas amb expressió d'un amor per part d'un personatge femení a un masculí i que aquest no sigui correspost, podem esmentar una de les creacions de la cantant més coneguda de la nostra terra, Maria del Mar Bonet. Es tracta de la "Cançó del bon amor" que vos deix més avall i l'enllaç al youtube per si la voleu escoltar!!

    Cançó del bon amor (Maria del Mar Bonet)

    La lluna encara no és posta,
    si alç el cap la veuré.
    Jo cant enmig del carrer
    bon amor, davant ca vostra.
    Davant ca vostra hi ha
    bon amor, un garrover
    m'agradaria ser arbre
    ventura em veuries més.
    Davant ta finestra hi ha,
    bon amor, un margalider
    jo no vull cap margalida
    que jo et vull a tu primer.
    El vent diu que no m'estimes
    bon amor, jo no m'ho crec
    el vent xiula, mou els arbres
    però d'amor ell no en sap res.
    Quina cambra tens més blanca
    bon amor, que trista està,
    està plena de paraules
    que no vull escoltar.
    La lluna ara ja és posta
    bon amor, i tu no hi ets,
    estic cantant tota sola
    només m'acompanya el vent...

    Enllaç youtube: http://www.youtube.com/watch?v=N3ppSS9FLwY

    ResponElimina