dilluns, 10 de gener del 2011

1. Tinc 3 dies lliures, aprofitaré per visitar... Safo

Belvolguts alumnes avui començ una petita excursió a la lírica arcàica, no me planteig un viatge llarg, serà més aviat com anar en un pont a visitar Lisboa, per exemple. No tindré temps de veure tota la ciutat, ni passejar tots els seus carrers, anar a tots els seus museus ni entrar a totes les seves tabernes, però en tornar a casa ja no seré la mateixa perquè aquell concert d'aquella taberna d'aquell carrer devora aquell museu resonarà al meu cap ja per sempre.
Preparant aquest petit viatge de 3 jornades, em decideix finalment per visitar dos poemes de lírica amorosa de Safo

perquè escoltant Sau o Bat For Lashes, llegint a Auxias March o a Goethe hi ha coses que em sonen, hi ha coses que em representen a mi... no pot ser... què tenc jo en comú!.

El tinc a la punta de la llengua... i plagiant a Juan Ramón Jimenez em dic memòria dona'm el nom exacte de les coses. Ja està, el lligam és Safo, em dic.

En realitat el lligam és que tots som homes i dones, que sentim, patim, ens alegrem per les mateixes coses des de l'inici dels temps, que fem i refem, que copiem, plagiem, imitem, recreem un dia i un altre el fred de l'abandó, la por de la pérdua,el goig d'una carícia i així fins a l'infinit...i més enllà.

No hi vull anar tota sola, no tendria gràcia. El vol és barat, anar-hi vos costarà un ? % de lectura, ?% de reflexió i 25% de creació. No hi ha tants per cent, pensareu! (és perquè no cal que tots llegiu el mateix, ni tot, ni en el mateix ordre)

Sí seran preceptives les següents aportacions al blog:

- Reconeixement i comentari del tema o temes dels 2 poemes de Safo
- Comentari -més temàtic que formal- d'un poema, cançó, fragment literari dels que us aniré penjant al blog. Es tracta de comentar el grau d'apropament o llunyania a l'original (Safo) i tot el que vosoltres considereu pertinent.
- Una creació pròpia al voltant dels temes (la nit en solitud o la fisiologia de l'amor). Pot ser un poema,un conte curt, cançó, etc..(penjat en un arxiu sonor, un video a you tube,etc...),un dibuix o creació artística.

- Una creació col.lectiva d'un text referit al temes sobre els quals us haureu convertit en experts.

Tenim 3 setmanes, hi dedicarem tres classes.

salut i força

2 comentaris:

  1. Neus, quina cançó de Sau hem d'escoltar?
    És que a s'enllàç surt sa Viquipèdia...
    Gràcies.

    ResponElimina